Otyakmaz o anları anlattı: "Amaçları eziyet etmekti"

11.12.2020 - 09:07 | Son Güncellenme: 11.12.2020 - 09:13

UEFA Avrupa Ligi'ndeki temsilcimiz Sivasspor, Maccabi'ye 1-0 kaybettiği maçın ardından havaalanında mahsur kaldı ve saatlerce bekletildi. Sivasspor, saatler sonra yurda dönebildi. Sivasspor Başkanı Mecnun Otyakmaz, İsrail'de yaşadıklarını anlatırken, "Amaçları bize eziyet etmekti. Kesinlikle art niyetlilerdi" dedi. İşte detaylar...

AJANSSPOR-HABER

Demir Grup Sivasspor Başkanı Mecnun Otyakmaz, Maccabi Tel-Aviv maçı sonrası havaalanında mahsur kaldıkları anları anlattı. Otyakmaz, havaalanında saatlerce oyalandıklarını dile getirdi. Maçın devre arasında uçuş için gerekli tüm hazırlıkların yapmalarına karşın art niyetli bir tavırla karşılaştıklarını söyleyen Otyakmaz, "Onların basketbol ve futbol takımlarına biz de böyle bir muamele yapınca mı vazgeçecekler. Art niyetlilerdi. Bize eziyet etmek istediler" açıklamasını yaptı. İşte o sözler...

“Misafirperver tavrımıza aynı karşılığı göremedik”

1-0 kaybettikleri Maccabi maçının ardından Sivas’ta basın mensuplarına konuşan Otyakmaz, Türkiye’de oynanan maçta misafirperver bir yaklaşım göstermelerine karşın deplasmanda karşılık görmediklerini ifade etti.

“İnsan olmayan yerde uzun süre tutmak istediler”

Otyakmaz, ”Yaklaşık 1 ay önce Maccabi, Sivas’a geldi. Onlara gerekli ilgi ve alakayı gösterdik. İyi şekilde misafir ettik. Devletimizin imkanları ve polisin desteğiyle onları uğurladık. Centilmence gönderdik. Biz İsrail’e gittik. Girişte zorlukla karşılaştık. Koronavirüs sebebiyle kalecimize dahi oyuncu forması hazırlatmış olmamıza rağmen istekli bir mücadele ortaya koyduk. Fakat; maalesef yenildik. Saat 01:30’da havaalanının kapanacağını biliyorduk. Ayarlarımızı buna göre yaptık. Devre arasında arkadaşlarımız uçuş kartlarını ve eşyalarımızı hazırladı. İnsan olmayan yerde daha uzun tutmak istediler” ifadelerini kullandı.

“Tek bir personel işlem yapmaya kalktı, uçuşa engel oldular”

Sivasspor Başkanı, kendilerini havaalanı yetkililerinin dolaştırdıklarını söylerken, “Yeni bir sisteme geçmişler. Otomatik geçiş sisteminin arızalandığını söylediler. Hepsi kapalıydı. Manuel olarak tek bir personel işlemimizi yapmaya kalktı. İşlem çok uzun sürdü. Yardımcı olmaları için konuştuk, sonuç değişmedi. Küçük çaplı bir protestomuz oldu. Uçak kalkma saati yaklaşınca işlemleri hızlandırdılar. Pişman oldular diye düşündük. 2 ayrı otobüse bindirip bizi havaalanında bayağı bir dolaştırdılar. Netice itibarıyla uçuş yapamayacağımızı söylediler. Bizi 05:30’a kadar burada tuttular” dedi.

“Kesinlikle art niyetlilerdi”

Otyakmaz, İsrail’de kendilerine gösterilen tavrın art niyetli bir tavır olduğunu vurguladı ve Maccabi kulübünü de kınadığını söyledi. Mecnun Otyakmaz, “Benim üzüldüğüm şey şu; bizler misafirperver insanlarız. Her gelen takıma destek olmaya çalışıyoruz. Bize kim nasıl davranıyorsa biz de artık onlara öyle davranalım. Artık yeter yahu! Daha önce bu tip şeyler yapıldı. Bizler de onların basketbol takımlarına futbol takımlarına böyle yaparsak bu davranışlarından vazgeçerler. Sadece 43 kişiyiz. Bizi 2,5 saat oyaladılar. Özür dilemiş gibi yapıyorlar ama dalga geçer gibi… Kesinlikle art niyetlilerdi ve amaçları bize eziyet etmekti. Maccabi’yi de kınıyorum. Onların da gözleri biraz üzerimizde olabilirdi açıklamasını yaptı.

İSRAİL’DE NELER YAŞANDI? TÜM DETAYLARI OKUMAK İÇİN TIKLAYIN…

“İsteseler yarım saatte hallederlerdi”

Öte yandan Otyakmaz, havaalanında sorun yaşamamak adına önceden hazırlık yaptıklarını ancak; ona rağmen engellendiklerini açıklayarak, “Amaçları eziyet etmekti” dedi.  Temsilcimiz Sivasspor’un Başkanı, “Biz havaalanına yetişmek için elimizden geleni yaptık. Eşyalarımızı maçın devre arasında gönderdik, uçuş kartlarımız hazırlandı. 43 kişiyiz. İsteseler yarım saatte işlemleri hallederlerdi. Amaçları eziyet etmekti. Ama bizi yıldıramayacaklar. Dışişleri Bakanlığı’na haber verdik. Yaşadığımız tabii ki hoş bir durum değil. Onların bayramıydı. Hediye alışverişi yaptık. Ama karamanın koyunu, sonra çıkar oyunu. 05:30’da havalanabildik. Futbolcu arkadaşlarımızın gösterdiği mücadele için tebrik ediyorum. Bu şartlarda, gösterdikleri performans için hocalarıma ve futbolcularımıza teşekkür ediyorum” diyerek sözlerini tamamladı.

(Ne altyapısına güveniyor ne de geleceğe güvenle bakıyor! Sivasspor'u bekleyen büyük tehlike)

Vali Ayhan: "Sivasspor’a yapılan akıl dışı muameleyi esefle kınıyoruz"

Sivas Valisi Salih Ayhan ve Sivas Belediye Başkanı Hilmi Bilgin, DG Sivasspor Kulübü’nün İsrail’de maruz bırakıldığı muameleyi kınadı.
Sivasspor’un ülkeye dönüşü sırasında Tel Aviv’deki havalimanında büyük skandal yaşanmıştı. Olay büyük yankı uyandırırken, İsrail’e bir tepki de Sivas Valisi Salih Ayhan ve Sivas Belediye Başkanı Hilmi Bilgin’den geldi.

Vali Salih Ayhan, sosyal medya hesabından Sivasspor’un havalimanındaki görüntüsünü paylaşarak, "Ülkemizin takımı Sivasspor Kulübü’nün maruz bırakıldığı akıl dışı muameleyi esefle kınıyorum. Sözde kendini medeni gören toplumların, fırsat yakaladıklarında nasıl da barbar olduklarını bir kez daha görmüş olduk. Geçmiş olsun Yiğidolar" notunu ekledi.

Belediye Başkanı Hilmi Bilgin de, sosyal medya hesabından, konu ile ilgili paylaşım yaparak, "Geçmiş olsun Yiğidolar. Gururumuz Sivasspor Kulübü’ne yapılan gayriahlaki muameleyi şiddetle kınıyorum. Sözde kendini medeni gören toplumların, her fırsatta nasıl da barbarlaştıklarını son günlerde bir kez daha görmüş olduk" ifadesini kullandı.